FOLLOWERS GOJES

Saturday, November 6, 2010

BanJIR itu SANGAT tidak BEST

Sapa cakap banjir tue best? sapa cakap sronok bleyh mandi air banjir? Budak2 bleyh la sebab budak2 tak tahu apa itu banjir...O0oh..niat dihati bukan nak takrif maksud banjir di sini..tapi untuk pengetahuan banjir adalah salah satu bencana alam yang patut dielakkan..erkk bleh elak ker weh?banjir tue mmg sangat xbest..Haisyh...bnyak sebab la knapa yang bleyh jadi xbest tue...First skali sah2 da solute dalam solution yakni air banjir tersebut salah satunya ialah TAHIK MANUSIA..bayangkan yang kena kat tempat aku ada 4 taman skaligus..dalam satu taman purata ada 100 rumah..setiap satu rumah akan ada satu loji sendirik...kalau nie soklan KIMIA,soklan akan jadi cmnie DETERMINE THE EMPIRICAL FORMULA FOR NITROGENOUS thing...haha..so,dalam satu rumah ada lbh kurang 3members dalam satu famili..INDAH WATER mai 6 bulan sekalik..kalau dalam masa enam bulan,sorang berak 2 kali sehari..tue xtermasuk kalu cirit birit..sembelit,buasir bagai...so bayangkan la...brapa lama rumah aku terendam ngn air taik itu suma...

Okeyh..yang paling geram skalik time2 banjir camnie bila ada plak mami2 jarum xbertauliah yang dok bising "Yah,ang nak taw,ayaq nek lagi..Kerajaan nak lepasih ayaq lagi.."..kejadah weh,da taw mak aku tue kaki gelabah nangis la dia..pnat2 tertunduk2,tertonggek2 tonyoh umah...mai2 ayaq nak nek lagi...kalau aku la jadi mak aku kan..aku tnya dia "Sapa cakap makcik?" kalau makcik tue cakap ada org cakap...xyah ngengada nak caya...Gedik2 ja tue nak sebar gosip...lepas tue kan mak ayah aku nieh bukan jenis tinggal umah..jnis salah sorang kna ada..mak ayah aku nie memang start dari first banjir ag memang cukup mals nak pindah..kalau bleh nak tidoq dalam umah ja sampai surut..huhu..

Then satu lagi...time banjir camnie orang paling bnyak nak pakai is air...AIR..walaupun banyak air banjir tetapi air bersih tatap dihati..orang bizi2 nak sental umah time nie la airnya kuaq dengan sopan santun...bukan nak mengeluh tapi kena la paham keadaan ya x..and yang aku plek knapa dekat JENAN tue orang tutup ayaq..Nak VERAK pon i catu taw..segan la...nak madi pon kena satu baldi..Verak kena pakai dua baldi...tue xmasuk dengan kencing,basuh muka..emergency lagi tue...stiap kali guna kena refill..dah tue bukan dekat pon tempat nak refill bagai tue..jauhnya bebatu berat lagi..sumpah kalu aku masuk bina badan sure kalah sazali samad..KERAJAAN tolong bagi balik air kat jenan,,,we need it..

Lagi satu...Tv tenggelam,peti ais tenggelam...mesin basuh pon..almari jahanam...sofa2 hanyut...BEST ker?
 p/s: nak tgok pic sila bukak fb saya

No comments: