FOLLOWERS GOJES

Thursday, August 12, 2010

KIlliNG CiKEn LiTTle

Okeyh...masa hari sabtu bila ntah f4 and f5 ada amali untuk sembelih ayam...aku taw chop2 ayam bila da siap da..tapi jarang skalik nak cabut bulu bagai sebab msa beli kat market pon suma da siap dipotong..huhu..

SYARAT2 SEMBELIHAN :

1. Penyembelih
2. Binatang yang nak disembelih
3. Alatan yang tajam.


Suma tue da ada cuma sebelum kami start sembelih kami tengok video macam mna nak sembelih ayam..actually aku xdgaq sangat  sebab xnampak..mesti plek kan apa kehal mata ngan telinga..aku rasa orang rabun ja yang paham masalah nie..kalu mata xleh pakai it means your ears pon xfunction..haha...
Actually kami nie suma budak baru studi2..so kna la dibawah pengawasan orang tua,,,remaja gila rasa... 
nie aku cilok picture f4..huhu..xnampak sangat kan muka ustaz?

                      
                                           
nampak? nampak?haha.tue masa awal2..sebelum kami nak sembelih ayam tue ustaz cakap kita kena bek2 ngan ayam tue..tapi ayam tue BUSUK..huhu..ayam kampung lagi lasak dari nie sebab aku pnah tengok la mak ayah aku sembelih ayam kampung..kepak dia kalu libas cam apa agi..huhu..tapi nie aku xtaw plak orang panggil AYAM BODO..huhu...tapi ayam nie COMEI2..haha..motif?

   

Actually kalu ada lelaki lebih baiklaki yang sembelih tapi nie kan pengalaman and suma orang patut try..so girls pon xmo lepas peluang..and actually kami lagi berani dari boys...haha..
                             
                                               
SEbelum kena celur untuk buang bulu...kena basuh dulu darah2 and yang paling penting kena BUANG ORGAN dalaman dulu..sebab weyh.xkan nak celur sekali kot? GELI !

                      
                                       
HAha...bila da siap suma..akan jadi camnie..

                                   
Lepas tue kena layuq..taw x layuq?

*jangan tengok orang...tgok api!
























nie untuk di masak...

nie plak untuk makan !!
    

P/S : aku tolong ja proses ayam2 tue..tapi aku tak makan pon sebab EEEuuuWW..i saw it died..i processed it..and i yang cabut bulu2 dia...maka i xmakan la...*aku kat dorm tengah wat FOLIO ADDMATH !!

No comments: